
Apresentamos o programa definitivo das IV Jornadas das Letras Galego-Portuguesas, no 30 e 31 deste mês em Pitões das Júnias (Montalegre). É com muito orgulho que a IDG apoia este evento, organizado polo colectivo amigo Desperta do Teu Sono, prolongando dalgumha maneira a temporada festiva dos Maios.
Falamos sempre da importância da acçom, prática, tomando esta a forma que for, quando e como for possível. Esta é para a IDG, porém, mais umha oportunidade de o demonstrar, participando activamente numha iniciativa que, achamos, traz ao público um debate fundamental para o futuro da Galécia.
A Druidaria nom é umha religiom simplesmente contemplativa ou solitária, mas requer umha implicaçom real com o Povo e a Comunidade que diz servir.
As jornadas fazem assim quatro anos de crescente sucesso, sempre centradas em temas de etnografia, antropologia, arqueologia, sociologia, história, geografia, língua, e muitos outros aspectos da nossa antiga cultura comum a norte e sul da “raia”. Neste tempo, estes encontros viraram num autêntico – quase único – foro de debate aberto sobre questons que doutra forma ficariam forçosamente no esquecimento oficial.
Nesta ocasiom, como nas anteriores, haverá palestrantes e actividades do mais alto nível. Em detalhe:
30 de Maio, Sábado
10h00 Abertura das IV Jornadas das Letras Galego-Portuguesas em Pitões.
– Lúcia Jorge. Presidente da Junta de Freguesia de Pitões das Júnias.
– Orlando Alves. Presidente da Câmara Municipal de Montalegre.
– José Manuel Barbosa. Desperta do Teu Sono.
10h30 1º Painel. Moderador: José Manuel Barbosa (DTS).
10h30 Monica O’Reilly: “Myth and Identity. Leabhar Gabhála Éireann: Construction and de-construction of Irish, Galician and Portuguese Gaelic narrative” [com traduçom simultânea].
11h30 Xoán M. Paredes: “Sobrevivências da antiga religião galaica e concomitâncias na Europa Atlântica”.
12h30 Marcial Tenreiro: “Mito, realidade e território. Para uma etno-arqueologia jurídica na céltica peninsular”.
13h30 Almoço.
16h00 2º Painel. Moderadora: Kátia Pereira (Eco-Museu do Barroso).
16h30 Filme “Cemraiost’abram”, de Mónica Baptista.
17h00 Rafael Quintia (SAGA): Apresentação das Actas das Jornadas dos anos passados.
18h00 Livre.
31 de Maio, Domingo
10h00 3º Painel. Moderador: David Teixeira (Vice-Presidente da Câmara Municipal de Montalegre).
10h00 Maria Dovigo: “Lei estranha do herdo. Presença da avó na poesia galega contemporânea. As elegias de Joana Torres”.
11h00 Hugo da Nóbrega: “Identidade toponímica do Norte de Portugal e localização do nome da Gallaecia”.
12h00 Conclusões e postas em comum.
13h00 Almoço.
Encerramento
16h00 Visita turística por Pitões das Júnias.
– Visita ao Mosteiro de Pitões das Júnias.
– Visita à Cascata.
– Visita ao Eco-Museu, onde se vai expor a panóplia guerreira dos soldados galaicos por parte do grupo Oinakos Brakaron.
O evento está organizado polo colectivo Desperta do Teu Sono, com a Junta de Freguesia de Pitões das Júnias. Conta tamém com o apoio e colaboraçom da Câmara Municipal de Montalegre, Academia Galega da Língua Portuguesa (AGLP), Associaçom Galega da Língua (AGAL), Sociedade Antropológica Galega (SAGA), Eco-Museu do Barroso, grupo de recriaçom histórica Oinakos Brakaron, Gaiteiros de Pitões das Júnias, e esta vossa Irmandade Druídica Galaica (IDG).
A assistência é totalmente livre e gratuita. Contudo, quem quiser estar em Pitões nesses dias é melhor que reserve já comidas e dormidas nos (poucos) estabelecimentos do lugar, ou que procure nas proximidades. A maravilhosa aldeia entre as montanhas galaicas é pequena, e as assistentes bastantes.
Gostas da IDG? Tu podes ajudar a que este trabalho continue – Do you like the IDG? You can help us continuing our work 🙂