
A Irmandade Druídica Galaica (IDG) é umha associaçom sem fins lucrativos formada por Caminhantes (membros) da tradiçom druídica galaica e que zela pola recuperaçom e preservaçom da cultura, filosofia e espiritualidade nativa da nossa terra.
A IDG está registada oficialmente como entidade religiosa com o Ministério da Justiça espanhol com o número 022549 e conta, portanto, com atribuiçons e protecçom legal. Do mesmo modo, está tamém registada com a Agência Tributária (R3600437B).
A IDG é umha entidade associada da Rede do Património Cultural galega e à Celtic Druid Alliance (plataforma internacional); asemade, a IDG está representada na Comissom de Polítical Social, Económica e Ambiental da Uniom Internacional para a Conservaçom da Natureza através do seu Durvate Mor.
A Irmandade oferece acovilho a crentes druídicos (Druidistas), assim como favorece a celebraçom conjunta de rituais e observância do calendário céltico em comunidade. Aliás, a Irmandade oferece serviços religiosos e conselho a petiçom do Clã.
A Irmandade Druídica Galaica partilha os princípios gerais da Druidaria expressados por outras comunidades druídicas no mundo, mas com umha ênfase especial na tradiçom própria e legado céltico galego, que consideramos ser cerne do Celtismo Atlântico. Existe, de facto, umha continuidade nas crenças, folclore e carácter galego que pode ser rastreada até os tempos da velha Civilizaçom Céltica Galaica. Deste jeito, a Irmandade presta muita atençom à precisom histórica e evidências documentais existentes, aprendendo cada dia segundo critérios objectivos. Assim e todo, a visom da Druidaria da IDG adapta-se ao tempo contemporâneo para evitar anacronismos e fazer esta crença druídica relevante às pessoas de hoje em dia, tendo em conta que esta é, afinal, umha associaçom religiosa totalmente independente onde som feitas interpretaçons religiosas autónomas.
Porém, a Irmandade Druídica Galaica nom cópia outros modelos de Druidaria nem outras tradiçons ou escolas, nem fai reconstruçons arbitrárias. A IDG procura primeiro nas expressons religiosas, espirituais, culturais e filosóficas autóctones do velho território galaico os referentes para os seus ritos, práticas, valores e crenças actuais. Só quando estas fontes originais estám incompletas ou simplesmente desaparecidas acode-se ao entorno geográfico-cultural imediato, é dizer, à Céltia da Europa Atlântica e, se preciso, à grande Céltia Pan-Europeia.
Dito isto, a IDG considera este caminho válido para os seus membros e entende que tem significado pleno na Callaecia (Galiza actual, o chamado Norte de Portugal e demais zonas de cultura galaica) o qual nom implica que outras vias druídicas nom poidam ser perfeitamente legítimas para diversos indivíduos ou colectivos, ou que nom poida haver um fluído e amigável diálogo e relacionamento. Noutras palavras, entende-se esta como umha visom desde e para esses territórios, nem melhor nem pior, mas que simplesmente afunde as suas raizeiras nuns referentes e numa espiritualidade já bem familiar para nós. Desejamos sempre, isso sim, que a nossa experiência e trabalho possa ser de utilidade para quem nos quiser ler ou conversar connosco em qualquer parte.
O que a IDG nom é:
– A IDG nom é umha simples associaçom cultural ou grupo que segue só umha filosofia ou determinado estilo de vida. Além doutras consideraçons, a IDG é principalmente um associaçom religiosa organizada – para nós a Druidaria é umha religiom (no sentido mais amplo da palavra e entendendo que pode ser um termo controverso) – que evidentemente toma com total seriedade os aspectos espirituais e transcendentes. Temos normas e princípios onde nom vale o “tudo vale”.
– A IDG nom é um grupo “secreto” ou “misterioso”. A IDG realiza actos públicos e abertos (muitas vezes colaborando com outros grupos nom-religiosos em actividades exclusivamente culturais ou ambientalistas), onde é possível falar connosco assim como contactar-nos livremente. As pessoas podem solicitar a sua entrada ou saída da nossa associaçom à vontade, tal e como fica explicado nos nossos estatutos. O que certamente nom fazemos é proselitismo.
– A IDG nom é umha organizaçom passiva ou contemplativa porque a Druidaria nom é assim, nunca o foi, ao estar sempre vencelhada aos interesses e dignidade do seu Povo, da sua Comunidade. A nossa implicaçom é com a defesa do que consideramos correcto (os Nove Compromissos Druídicos), sempre mediante métodos pacíficos mas activos (através das Nove Virtudes). Valorizamos umha atitude construtiva e envolvida na melhora do nosso mundo, nom a mera teoria ou debates sem mais transcendência.
– A IDG nom é umha entidade com fins lucrativos. O dinheiro ou recursos que poidam ser angariados som utilizados única e exclusivamente para a manutençom da própria entidade, tentando garantir a sua viabilidade futura. Se houver algum tipo de extra este é dedicado a obras sociais ou planos a longo prazo. Todos os fundos som conseguidos só por via de doaçons voluntárias ou material, nunca mediante quotas fixas, dinheiro público ou subvençons.
Organizaçom
A IDG distingue os e as crentes em geral (Druidistas), um corpo de Caminhantes (membros oficiais da IDG), e ainda depois três possíveis títulos: o Bardo, que é um título honorífico, e dous graus religiosos como som Ovate (iniciado/a) e Durvate (Druida/Druidesa).
Os e as crentes druídicos em geral, ou Druidistas, nom tenhem que dar o seu nome para nada nem se alistarem em rem. Esse ou essa podes ser tu, lendo estas linhas, e a IDG tentará sempre te estender os seus serviços e ajuda de forma desinteressada. O conjunto de todos e todas as crentes druídicas galaicas é o que denominamos a Treba Mor (Grande Tribo) ou Comunidade.
A Caminhante é umha pessoa que entra a formar parte da estrutura da IDG. É alguém que vai um passo além, adquirindo um decidido compromisso pessoal e prático – maos à obra – na ajuda diária à IDG. A Caminhante respeita, aceita e defende os princípios druídicos, assim como as normas e organizaçom da IDG. A uniom de todos e todas as Caminhantes é o Clã Mor (Grande Clã).
Para mais informaçom detalhada em como virar Caminhante veja-se o apartado de filiaçom.
Como é óbvio, nom é preciso ser Caminhante para ser simplesmente crente da Druidaria ou crente na linha representada pola IDG.
Por outra banda, Bardo é umha pessoa detentora da memória, conhecedora da história, lendas e realidades, música e poesia. É umha grande comunicadora, guardiã e transmissora do saber da Treba Mor. A Bardo nom oficia rituais religiosos nem toma decisons, mas a sua palavra é sempre válida e ouvida. É a conselheira dos Druidas e Druidesas. Bardo é um título honorário que pode ser dado tanto a Druidistas, Caminhantes ou Ovates, assim como a pessoas cuja relevante contribuiçom à Druidaria, à IDG ou aos princípios e fins que defende a fagam digna de tal distinçom.
Dentro das categorias estritamente religiosas, Ovate é o primeiro chanço no ordenamento druídico. A Ovate é umha estudante activa da Druidaria que pode aspirar ser Druida ou Druidesa. A Ovate pode assistir a Bardos e Druidas e ajudar na organizaçom e ritos da Irmandade. A Ovate deve ganhar o direito a usar tal nome.
A Druidesa / O Druida – Durvate ou Durbede – é a figura que pode oficiar ou designar oficiante, atender os ritos sacerdotais e serviços demandados, resolver disputas e tirar dúvidas, aconselhar sobre questons de crença, marcar o calendário e interpretar sinais. A Durvate nom é escolhida pelos Deuses nem é a sua única voz, nem é infalível, mas é alguém reconhecida pelo Clã e ratificada pelo Conselho Druídico como pessoa de sabedoria. O conjunto de Durvates formam o Conselho Druídico Galaico. O título de Durbede reserva-se só nas mençons respeitosas a Druidas e Druidesas passados.
As Durvates, e por tanto a Irmandade, dividem-se em jurisdiçons territoriais ou Trebas. Cada Treba tem umha Durvate Treba ou responsável máxima, coordenadora das outras Durvates nesse lugar. A coordenadora de todas as Trebas, líder do Conselho Druídico e por tanto da Irmandade, é o/a Durvate Mor (Arqui-Druidesa/Druida).
O actual Durvate Mor da Irmandade é /|\Milésio.
Por outro lado, a IDG dispõe duma Junta Directiva onde os cargos podem ou nom ser pessoas iniciadas, pois lida-se aí com funçons meramente administrativas.
Relaçons exteriores
A IDG reconhece – e é reconhecida numa rede de reciprocidade amigável – outros grupos e organizaçons druídicas (e nom-druídicas), apesar das possíveis diferenças de tradiçom ou culto, respeitando em todo momento a independência e peculiaridades de cada umha. Assim, a IDG aplica os seguintes pontos mínimos no estabelecimento de relaçons com outros grupos druídicos sérios:
– Atitude aberta e honesta em relaçom às tradiçons célticas nativas. É dizer, grupos envolvidos na pesquisa, estudo, práctica e ensino do património e espiritualidade exclusivamente céltica, sem misturas, ecletismos ou invençons sem fundamento.
– Nom-mercantilismo. É dizer, só grupos e organizaçons sem fins lucrativos, sem interesse de promoçom pessoal ou comercial.
– Grupos nom-racistas, nom-sexistas, nom-fanáticos. É dizer, grupos com umha presença pública clara e respeitável, de impecável reputaçom (ver aqui o nosso “Aviso de Intolerância” ).
– Contra o maltrato animal de todo tipo e solidamente ligados ao ambientalismo. É dizer, grupos que situem a Natureza e a sua defesa num lugar central e visível da sua ética e filosofia.
Alguns deste grupos amigos encontram-se no apartado de ligaçons de Druidaria Amiga (coluna na parte direita desta página).
Ficha da IDG, seguindo o modelo internacional para Ordens e Grupos Druídicos:
Localizaçom: Galiza extensa: ámbito de acçom da denominada “comunidade autónoma galega”, zonas limítrofes orientais de cultura e fala galega e o chamado “Norte de Portugal”.
A IDG tem a sua sede administrativa na cidade de Ponte Vedra (Galiza).
Presença web: http://www.durvate.org e alternativamente em http://www.facebook.com/Durvate, http://twitter.com/Durvate, https://www.instagram.com/durvate e canal de Youtube. Existe tamém um perfil em ask.fm, mas encontra-se em total desuso.
Fundaçom: 11 Novembro 2011.
Linha: Druidaria Galaica (Atlântico-Europeia), reconstrucionista adaptada.
Ênfase em: Aspecto espiritual e social. Ritos e serviços. Normalizaçom e dignificaçom das nossas crenças. Defesa do património, cultura e tradiçons galaicas.
Idiomas: Galego-Português como idioma por defeito e único para liturgia. Outros idiomas (principalmente inglês) para comunicados esporádicos e relaçons exteriores.
Símbolos principais: Awen com tríscele galaico no topo girando de Oeste a Este. De preferência com raios verdes e aspas azuis.
Textos de referência: Estudos sobre a religiom galaica antiga. Textos sobre a história, etnografia, geografia e sociologia da Europa Atlântica.
Condiçons de admissom: Ser Crente da Druidaria Galaica (Druidista), aceitar as normas da IDG, completar um formulário e passar um período de prova (consideraçom de “Caminhante”).
Cerimónias: As quatro principais do calendário céltico: Magusto (Samhain), Entroido (Imbolc), Maios (Beltaine) e Seitura (Lugnasad). Equinócios e solstícios discricionais. Ritos passagem e serviços religiosos a petiçom do Clã. As cerimónias podem ser universais (membros e nom membros da IDG), gerais (membros da IDG) ou privadas (só Durvates e convites directos).
Frequência: Anual para as celebraçons de calendário. Discricional para serviços religiosos a petiçom do Clã.
Graus de iniciaçom: Sim. Três principais (Ovate, Bardo, Durvate) e subníveis para cada um.
Carácter sacerdotal: Sim.
Rito de iniciaçom: Sim, nas ordenaçons de Ovates e Durvates. Discricional nos Bardos.
Iniciaçom da mulher: Sim. Nom há distinçons entre mulheres e homens.
Atribuiçom dum nome iniciático: Nom requerido (voluntário).
Promessas: Sim, na iniciaçom de qualquer um dos graus.
Vestidos cerimoniais: Sim, nomeadamente para Durvates. Roupas em branco, azul ou verde som recomendadas para Bardos e Ovates em cerimonias formais. Os Durvates devem ter, de nom ser por motivos médicos ou naturais, cabelo comprido como mínimo por debaixo das orelhas.
Ensinamento: Sim. Na rede e por escrito, mas o ensinamento presencial é essencial.
Publicaçons: Nom sistemáticas nem regulares.
Cerimonias familiares: Sim, a petiçom dos Crentes e após formalizaçom com estes.
Incompatibilidades: Estar adscrito/a de maneira voluntária ou ser membro activo/a duma outra religiom ou movimento espiritual nom druídico, reconhecido ou nom. Usar a associaçom à IDG para fins de promoçom pessoal ou proselitismo. Atentar contra os Direitos Fundamentais do Ser Humano e/ou Direitos Fundamentais dos Animais. Dedicar-se à caça e pesca como actividade lúdica ou desportiva. Ser membro dos corpos e forças de segurança do Estado Espanhol. Desonrar ou atentar contra a cultura, povo e Terra Galaica.

Ainda bem que existe algo assim. Parabéns, parabéns, parabéns!
Obrigad*s Paulo 🙂 Somos humildes, mas tentamos fazer as coisas o melhor que sabemos e vamos aprendendo no caminho. O mais importante é que as pessoas entre em contacto entre elas e falem livremente. Esse, talvez, é o nosso principal objectivo, poder ser um ponto de encontro para a gente que acredita nisto que dizemos.
queria saber mais
Olá Rulian,
Sobre que exactamente?
Neste site há bastante informação se revisas todas as suas secções, assim como nos diferentes perfis sociais da IDG em:
– Facebook: http://www.facebook.com/Durvate (incluindo uma galeria fotográfica).
– Twitter: http://twitter.com/Durvate
– Ask.fm: http://ask.fm/Durvate (onde colocar, de forma directa, perguntas à IDG; recomendamos esta opção se tiveres uma pergunta concreta sobre qualquer tema).
duas pessoas q se dizem videntes ja me falaram sobre ovates, e isso me intrigou, por isso queria saber mais
Olá,
A palavra ovate tem tido diferentes significados ao longo da história. Para algumas pessoas ovate era um tipo ou especialização de Druida na antiguidade, nomeadamente aqueles/as com capacidade de “verem além”. Contudo, desde os começos da época contemporânea da Druidaria (S.XVIII), a palavra ovate ficou associada a um grau iniciático, prévio ao de Druida. Assim, na IDG, ovate é o primeiro nível de iniciação, por sua vez dividido em três sub-níveis; só depois de completado este processo uma pessoa pode chegar a ser Durvate (Druida/Druidesa) na nossa organização.
PD. Não faz falta ser vidente para saber isto 😉
não tinha ccunhecimento algum sobre ovates ou druidas, mas recentemente após uma situação na qual me vi envolvida fiquei bastante curiosa sobre o assunto,gostaria de saber onde posso encontrar artigos ou livro sobre a sua história
Olá Ada! Perguntas sobre Ovates e Durvates (Druidas) especificamente? ou sobre a Druidaria em geral? no passado ou em época actual? Talvez esta ligação possa ser de ajuda: http://ask.fm/Durvate/answer/126269809401